Raportul Anual de Evaluare Internă (RAEI) – ce este și când se finalizează Raportul Anual de Evaluare Internă (RAEI) reprezintă principalul instrument prin care fiecare unitate de învățământ analizează calitatea procesului educațional din anul școlar anterior.Documentul are rolul de a
Finalizare RAEI după depășirea termenului de 14 octombrie
Nu ai finalizat RAEI în termenul limită din 14 octombrie? Iată ce poți face Dacă nu ai reușit să finalizezi RAEI (Raportul Anual de Evaluare Internă) pentru anul școlar anterior până la data de 14 octombrie, nu te îngrijora —
Completare RAEI
Introducere RAEI (Raportul Anual de Evaluare Internă) este un instrument esențial al procesului de asigurare a calității în educație. Completarea corectă a RAEI presupune parcurgerea a patru cadrane (Realizare, Evaluare, Revizuire și Planificare), fiecare cu etapele, termenele și responsabilitățile specifice.
Proiect de dezvoltare instituțională-PDI
Orice unitate de învățământ are nevoie de un plan strategic denumit „Proiect de dezvoltare instituțională” (PDI) sau „Plan de acțiune al școlii” (PAS) în cazul învățământului profesional și tehnic. Planul de dezvoltare instituţională (PDI)/ Planul de acţiune al
Învățarea activă – importanța în procesul de învățare
Învățarea activă este o abordare educațională ce se concentrează pe implicarea activă a elevilor în procesul lor de învățare. Această metodă se bazează pe ideea că elevii învață cel mai bine atunci când sunt implicați în activități care îi
CEAC – Platforma ARACIP
Conform Art. 234 din legea 198/2023 atribuţiile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt: coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, aprobate de conducerea organizaţiei furnizoare de educaţie, conform domeniilor prevăzute la art. 233 alin.
Control Intern Managerial – Comisia SCIM
1. Introducere În ultimele decenii, managementul tuturor entităţilor publice a realizat nevoia existenţei unui cadru de control de bază, care să constituie suportul pentru construirea sistemelor proprii de control intern si a devenit, tot mai preocupat de modul de
Proceduri învățământ SCIM/CEAC
Introducere Procedurile documentate în învățământ reprezintă o parte esențială a Sistemului de Control Intern Managerial (SCIM) și a activității Comisiei de Evaluare și Asigurare a Calității (CEAC). Acestea au rolul de a standardiza activitățile, de a clarifica responsabilitățile și de
Evaluarea externă ARACIP
Asigurarea şi evaluarea calităţii educaţiei se realizează în baza unor standarde de calitate şi metodologii de evaluare instituţională privind autorizarea, acreditarea şi evaluarea periodică a unităţilor de învăţământ din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, adoptate prin hotărâre a Guvernului.
Echivalarea în credite profesionale transferabile
Conform Metodologiei-cadru, aprobată de Ordinul 4224/2022, dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar se fundamentează pe standardele profesionale pentru profesia didactică, pe standardele de calitate şi pe competenţele profesionale, adecvat rolurilor didactice. Programele pentru dezvoltare profesională continuă