Conform Metodologiei-cadru, aprobată de Ordinul 4224/2022, dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învăţământul
preuniversitar se fundamentează pe standardele profesionale pentru profesia didactică, pe standardele de calitate şi pe
competenţele profesionale, adecvat rolurilor didactice.

Programele pentru dezvoltare profesională continuă se clasifică în categorii, în funcţie de tipul de competenţe
dezvoltate, de abilităţi şi deprinderi, de raportarea la domeniul de specializare corespunzător funcţiei didactice ocupate
şi de modalitatea de validare calitativă.

  • Programele pentru dezvoltare profesională continuă acreditate, constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în domeniul de specializare corespunzător funcţiei didactice ocupate sau în domeniul psihopedagogic şi metodic pentru evoluţia în cariera didactică şi management educaţional strategic, pentru care validarea calitativă se realizează prin alocare de credite profesionale transferabile – categoria 1.
  • Programele pentru dezvoltare profesională continuă complementare,  constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în domenii complementare specializării, pentru care validarea calitativă se realizează prin recunoaştere şi echivalare în credite profesionale transferabile a competenţelor certificate de furnizorul de formare în documente de certificare eliberate ca urmare a absolvirii programului – categoria 2.
  • Programele pentru dezvoltare personală şi abilitare funcţională, constituie forme ale dezvoltării personale a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, în sensul dezvoltării abilităţilor şi deprinderilor în domenii conexe domeniului educaţional, dar care asigură suport pentru autonomia pedagogică şi pentru dezvoltarea comportamentelor sociale adecvate, pentru care validarea calitativă se realizează prin recunoaştere şi echivalare în credite profesionale transferabile a competenţelor demonstrate de cadrul didactic în procesul de predare-învăţare-evaluare – categoria 3.

 

  • ORDIN nr. 4224 din 6 iulie 2022 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind asigurarea calităţii programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi de acumulare a creditelor profesionale transferabile – DESCARCĂ
  • Procedură specifică privind recunoaștere și echivalare în credite profesionale transferabile a competențelor dobândite în cadrul programelor pentru dezvoltare profesională continuă COMPLEMENTARE – DESCARCĂ
  • Procedură specifică privind recunoașterea și echivalarea în credite profesionale transferabile a competenţelor dobândite în cadrul programelor pentru ABILITARE FUNCȚIONALĂ – DESCARCĂ

 

Programele pentru dezvoltare personală şi abilitare funcţională – programe pentru abilitare funcţională

Programele pentru dezvoltare personală şi abilitare funcţională vizează atât domeniul educaţional, cât şi domenii conexe acestuia şi asigură cadrelor didactice suport pentru autonomia pedagogică şi pentru dezvoltarea comportamentelor sociale adecvate.

În categoria programelor pentru abilitare funcţională sunt incluse activităţi de tipul sesiunilor de comunicări ştiinţifice, simpozioane, workshopuri şi alte activităţi cu impact asupra stilului pedagogic şi asupra autonomiei profesionale a cadrului didactic.

Pentru programele pentru abilitare funcţională, recunoaşterea şi echivalarea în credite profesionale transferabile se realizează la solicitarea scrisă a cadrului didactic, la nivelul unităţii de învăţământ în care acesta îşi desfăşoară activitatea, prin Comisia pentru mentorat didactic şi formare în cariera didactică (CMDFCD).

 

Programe de formare stabilite în perioada următoare, ce intră în categoria de programe pentru abilitare funcţională: https://consulteducation.ro/evenimente/

 

Echivalarea în credite profesionale transferabile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *